Meniu

Adaugat/Modificat de la Mai 28, 2020 in Sfaturi Utile

Uleiul de la masina – obiceiuri care ii scurteaza durata de viata

Uleiul de la masina are un rol important pentru aceasta intrucat protejeaza motorul si prelungeste durata de viata. Se alege cu grija si se schimba conform indicatiilor date de producatorul masinii sau de catre mecanici. Cu toate acestea, sunt cateva situatii care scurteaza durata de viata a uleiului despre care orice sofer trebuie sa fie informat.

Situatii care scurteaza viata uleiului de la masina:

Filtrul de ulei nu este schimbat

Filtrul de ulei este responsabil pentru acumularea mizeriei, care dauneaza uleiului. Aceasta va creste presiunea uleiului distrugand simeringurile si garniturile. Si asta nu e tot. Va scadea si puterea motorului si va trebui sa platesti destul de mult pentru remedierea defectiunilor.

Condusul pe distante foarte mici in fiecare zi

Acest gen de condus va mari consumul de carburant si va conduce la diluarea uleiului de motor. De asemenea, carburantul din camera de ardere va patrunde in baia de ulei si vor aparea reziduuri in ulei. In schimb, daca acest gen de condus, pe distante mici, nu se poate evita, pentru protectia masinii este recomandat sa schimbi uleiul mai des decat in mod normal.

Pornirile esuate la temperature foarte scazute

In cazul in care afara e ger napraznic, nu este recomandat sa turezi motorul, mai ales daca nu utilizezi ulei special pentru temperaturi cu mult sub pragul inghetului. Acorda importanta si accelerarii. Accelereaza lin si progresiv cand afara este ger intrucat pornirile la temperaturi foarte scazute dilueaza uleiul cu combustibil nears.

Amanarea reviziilor

Nu este indicat sa amani reviziile si schimbul de ulei intrucat dauneaza turbinei de supraalimentare, piesa care se defecteaza in trei conditii: ulei uzat, ulei putin sau reziduuri mecanice. Daca vei schimba uleiul constant, conform recomandarilor producatorului masinii vei preveni uzura turbinei.

Uzura uleiului duce la supraincalzirea si griparea motorului

Rolul uleiului este de a raci motorul in proportie de 40%, prin preluarea caldurii din partile superioare ale motorului si disiparea sa prin intermediul baii de ulei.  Asadar, daca uleiul este uzat, motorul se va supraincalzi si va provoca defectiuni si mai mari.

 

Posteaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>