Meniu

Adaugat/Modificat de la Oct 13, 2020 in Masina Ta

Supapa EGR – rol si disfunctii

EGR provine de la denumirea Exhaust Gas Recirculation (recircularea gazelor de evacuare), fiind o componenta cu un rol important pentru un automobil, despre care vom afla mai multe din articolul ce urmeaza.

Cum functioneaza supapa EGR

Supapa EGR micsoreaza emisiile poluante, punand in recirculatie gazele prin admisie, astfel incat acestea sa ajute la scaderea temperaturilor de ardere. Se gaseste pe motoare, iar supapa EGR care o intalnim la motoarele diesel poate avea mai multe probleme spre deosebire de cea pe care o regasim la motoarele pe baza de benzina.

Cum a aparut supapa EGR?

EGR a aparut din nevoia de a reduce noxele la masini, oferind totodata si anumite avantaje automobilului, respectiv: reducerea rateurilor si a nevoii automobilului de a functiona pe baza de combustibil de performanta crescuta.

Semnele defectiunilor EGR

Efectele defectiunilor supapei EGR s-ar traduce printr-o pornire greoaie a automobilului, slaba functionare la temperaturi joase, aparitia fumului de culoare inchisa, scaderea puterii motorului.

Daca este neglijata acumularea particulelor de carbon si calamina in admisie, depunerile vor deveni rezistente, iar gazele nu vor putea circula, rezultatul fiind slaba functionare a motorului. Mai departe, acest lucru va insemna un consum crescut de combustibil, lucru nedorit soferi.

Atunci cand trece mai mult timp de la aparitia semnelor de defectiune pe care o are supapa EGR si nu se rezolva aceasta problema, aceasta componenta poate lua diverse forme:

EGR blocat pe pozitia deschisa: o problema anuntata de motorul care functioneaza intr-un regim dezorganizat de turatii. In cazuri mai grave, EGR-ul blocat in blocat in acest mod poate provoca oprirea motorului in timp ce acesta ruleaza.

EGR blocat pe pozitia inchisa: o defectiune des intalnita care nu lasa gazele arse sa intre in sistemul de admisie. Acest lucru va afecta intregul circuit intrucat se vor acumula particule de carbon.

EGR infundat: daca supapa acumuleaza depuneri de carbon peste limitele normale, temperaturile din circuitul de admisie vor fi unele mari. Drept urmare, parametrii de functionare ai motorului se vor deregla, iar consumul si emisiile de dioxid de azot vor fi unele foarte crescute.

In cazul in care aveti astfel de probleme la masina dumneavoastra este recomandat sa mergeti intr-un service auto pentru remedierea lor.

Posteaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>