Meniu

Adaugat/Modificat de la Aug 9, 2019 in Masina Ta

Probleme cu bujiile masinii? Afla cauzele lor si cum se pot remedia

Inainte de a schimba bujiile masinii, orice sofer trebuie sa stie ce sunt si ce rol au. Bujiile sunt componente consumabile ale motorului, care aprind combustibilul in camerele de ardere. Acestea sunt de doua feluri: bujii cu scanteie, pe care le gasim la motoarele pe benzina si bujii incandescente, la propulsoarele pe motorina.

Spre deosebire de bujiile cu scanteie care se activeaza pe toata durata functionarii motorului si care au rolul de a aprinde amestecul benzina – aer la fiecare ciclu al pistonului, cele incandescente se ocupa de pornirea motorului diesel la rece.

Avand in vedere faptul ca bujiile sunt componente consumabile, acestea trebuie schimbate la primele semne de uzura, dupa ce au fost parcursi anumiti kilometri sau la un anumit interval de timp.

Care sunt semnele care va anunta ca bujiile trebuie schimbate?

Bujiile prezinta uzura avansata atunci cand motorul emite zgomote, consumul de carburant este crescut, are putere mica sau cand da rateuri. Starea vizuala a bujiilor transmite semne referitoare la problemele motorului sau lipsa acestora.

La functionarea normala a motorului, bujia nu prezinta urme de uzura, culoarea sa este gri-maronie, fapt datorat depunerilor din in urma procesului de combustie.

In schimb, daca sunt depuneri de ulei pe bujie, acest lucru nu este de bine. Depunerile apar din mai multe cauze: in camera de ardere patrunde ulei, uzura excesiva a segmentilor pistonului, a camasii cilindrului, a supapei de ungere sau un nivel prea ridicat de ulei.

Alt tip de depuneri care se pot intalni pe suprafata bujiilor sunt cele de carbon. Cauzele acestei defectiuni sunt un amestesc prea bogat de benzina – aer, filtrul de aer este incarcat, sistemul de pornire la rece este defect sau compresia motorului este foarte scazuta.

Un alt fenomen care indica inlocuirea bujiei este uscarea acesteia, voltajul necesar pentru aprinderea scanteii fiind mai mare decat normal. Daca  electrodul central se ingalbeneste, acest lucru are drept cauza o temperatura prea mare de functionare, iar  motorul va da rateuri.

Acestea fiind zise, este recomandat ca starea bujiilor sa fie verificata la o anumita perioada de timp intr-un service. Costurile sunt unele reduse atat pentru verificare, cat si pentru inlocuire.

Posteaza raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>