Intercooler – Rol, tipuri si defectiuni
Un intercooler este similar cu un radiator, si reprezinta un dispozitiv mecanic, care este utilizat pentru racirea aerului din sistemul de admisie al turbinei sau a supraalimentatorului.
Rolul pe care il indeplineste un intercooler este de a raci aerul dupa ce a fost trecut printr-o turbina sau un supraalimentator. Turbina creeaza presiunea aerului, prin comprimare, aerul este incalzit, iar temperatura creste intens si constant, putand fi diferente semnificative dintre cea de la intrarea in cilindru si temperatura mediului de racire.
Intercooler-ul este montat intre turbina si galeria de admisie. Acesta este expus fluxului de aer exterior, asadar, preia o cantitate importanta a acestuia la viteze mari, pe care o trece prin lamele si raceste cu ajutorul lor, aerul din galeria de admisie.
Avantajele pe care le aduce intercooler-ul cu privire la functionarea unui automobil sunt:
Micsorarea timpului necesar demarajului si sporirea vitezei maxime;
O functionare mai buna a motorului, fara goluri de aer sau trepidatii
Un consum mai bun de combustibil, datorat arderilor mai eficiente din cilindri.
Tipuri de intercooler
Exista doua tipuri, si anume:
Intercooler aer – aer – acesta este montat in partea frontala a autoturismului si preia aerul pe care masina il intalneste in miscare si raceste rapid aerul transmis de turbina catre galeria de admisie.
Cu toate acestea, acest tip de intercooler, nu este tocmai eficient in conditii de temperaturi exterioare excesive.
Intercooler apa – aer – acest tip de intercooler este de dimensiuni mai compacte. Este ideal pentru montarea in spatii mai inguste, in lateralul radiatorului masinii.
Acesta este alcatuit dintr-un vas pentru lichidul de racire, compus din apa si antigel, o pompa de apa, cat si din ventilatoare si tubulatura auxiliare.
Beneficiul acestui tip de intercooler este reprezentat de stabilitatea temperaturii lichidului de racire, indiferent de gradele din termometru.
Defectiuni ale intercooler-ului

In prima instanta, acesta pare vulnerabil doar la socurile mecanice sau la perforatii produse de patrunderea corpurilor straine prin grila de protectie, insa acesta este predispus si la alte defectiuni, precum:
Desprinderea componentelor, ca urmare a trepidatiilor produse de motor, in special de cel diesel;
Craparea subansamblelor din plastic, datorate temperaturilor extreme;
Pierderi de presiune, din cauze produse de deteriorarea miezului din aluminiu.
Simptomele defectiunilor la intercooler:
Puterea motorului incepe sa scada la fiecare accelerare mai puternica;
Degajarea de fum negru;
Suierat pe acceleratie, care pare a veni de sub capota;
Scurgeri de ulei, in cazul in care acesta are probleme de etanseitate.
In acest ultim caz, exista o mare probabilitate ca nu doar intercooler-ul sa cauzeze probleme, ci si turbina sa fie, de asemenea, fisurata, iar aceasta va contamina la randul ei si galeria de admisie.
Sfaturi pentru intretinerea intercooler-ului
Pentru a evita defectiunile este indicat sa fie monitorizata periodic starea tehnica a turbinei, pentru a preveni scurgerile de ulei care depasesc limitele normale.
Cel mai important este, insa, sa se apeleze la profesionisti, pentru o diagnoza avizata a intercooler-ului.
La AutoKappa iti sunt puse la dispozitie servicii de calitate, realizate de catre o echipa tanara si dinamica.
Experienta si profesionalismul sunt ceea ce definesc service-ul AutoKappa, iar masina ta va fi cu siguranta reparata in cel mai scurt timp, cu piese de calitate.