Tipuri de caroserie pentru masini – Part I
Audi, BMW, Mercedes si lista de masini poate continua. Le vedem peste tot. Le admiram pentru designul lor, pentru performante, pentru conditiile de confort pe care ni le ofera, pentru faptul ca nu ne lasa sa ne fie frig sau sa caram lucrurile de care avem nevoie. Insa, ce stim despre tipurile de caroserii care exista pe piata? De cate feluri sunt si care sunt modelele care ni se potrivesc? Aflam totul din articolul Autokappa despre cele mai comune tipuri de caroserie pentru masini.
Caroserie pentru masini tricorp
Sedan
Sunt poate cele mai populare tipuri de caroserie pentru masini pe care le gasesti pe strazile din orasul tau. Acest tip de masina este potrivita pentru pasageri, pentru calatorii confortabile, dar nu si pentru transportul lucrurilor de mari dimensiuni. Denumirea de sedan vine din latina si inseamna „albie”. Astfel, se explica forma masinii care nu este altceva decat o albie intoarsa.
Scaune: doua sau trei randuri
Usi: doua sau patru
Portbagaj: da, separat de restul salonului masinii
Cabriolet
Se remarca prin stilul decapotabil. Partea de sus este realizata in foarte multe cazuri din metal, ceea ce face Cabrioletul sa capete atributul de „hardtop”. Masinile emana energie si sunt disponibile in varianta sport. Experienta de condus poate fi palpitanta, datorita kilometrajului de viteza mare. Astfel de masini sunt rezervate pasionationilor, fiind de regula scumpe. Exista si o varianta mixta, care include masini de tipul coupe-cabriolet.
Scaune: doua sau patru
Usi: doua
Portbagaj: da, dar redus ca dimensiune
Roadster
Este foarte asemanator cu cabrioletul, avand in dotare o capota retractabila. Totodata, un roadster vine cu dimensiuni considerabil mai mici.
Scaune: doua (predominant) sau patru
Usi: doua
Portbagaj: da sau nu
Coupe
Aceasta masina vine disponibila in doua variante: coupe business class si coupe sportiv. Se diferentiaza de sedan prin faptul ca are o inclinare sportiva datorita motoarelor puternice, caroseriei mai joase si celor doua usi. Initial, aceasta masina a fost creata pentru doi pasageri, insa, treptat au fost obtinute masini cu mai multe locuri. Denumirea provine din franceza, mai precis de la verbul „couper” care inseamna „a taia”.
Scaune: doua sau patru
Usi: doua sau trei (in variantele cu trei usi, cea din urma este unita cu portbagajul masinii)
Portbagaj: da, de regula mai voluminos decat in cazul unui sedan.
Limuzina
Sunt genul de masini pe care nu ai cum sa le confunzi, datorita caroseriei alungite pe care o au in dotare. Masinile sunt destinate pentru transportul pasagerilor, fiind mai greu sa serveasca altor scopuri. O preblema adesea intalnita in cazul automobilelor de tipul limuzina este faptul ca ele sunt destul de dificil de parcat. De regula, exista masini care au un paravan de sticla ce le separa interiorul intre habitaclu pasagerilor si cel pentru sofer.
Scaune: doua sau trei randuri
Usi: patru sau sase
Portbagaj: de regula, nu. Dar exista variante de masini sedan-limuzica care includ portbagaj.
Pick-up
Este un tip de masina alcatuita din doua parti: cabina in care stau soferul si pasagerii si portbagajul in care se aseaza marfa. Acesta din urma este deschis. De regula, pick-up-urile sunt considerate ca o modificare a masinilor ce fac parte din categoria SUV, reusind sa transporte lejer o masa pana la 2,5 tone.
Scaune: doua, patru sau cinci
Usi: doua, trei sau patru
Portbagaj: da, deschis.







